استاد حسن عباسی مسئول اندیشکده بقین در نشست دانشجویی شورش فرهنگی که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد گفت: تا زمانی که ماهواره‌ها، انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های کامپیوتری فرزندان ما را تربیت کنند اوضاع ما همین‌گونه است.

رئیس مرکز بررسی‏های دکترینال افزود: ما شاهد این هستیم که بازی‌های کامپیوتری فرزندان نسل بعد ما را تربیت می‌کنند و ما در این رابطه چیزی نمی‌گوییم و سکوت کرده‌ایم و هیچ انقلاب فرهنگی‌ای در این رابطه انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه باید با ادبیات انقلاب صحبت کنیم تصریح کرد: اگر نظام علمی و آموزش و پرورش ما نخواهد متحول شود باید منتظر نقدهای سنگین‌تری باشند و بعد از آن هم با رسانه‌ها و سایر باید اینگونه رفتار شود.

مدیر اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: در خیابان‌های ما وجب به وجب بانک‌هایی هستند که فرهنگ ربوی را تبلیغ می‌کنند و به نظر من اگر بورس و بانک‌ها نبودند اقتصاد ما وضعیت بهتری داشت.

عباسی در ادامه اظهار داشت: دولت کنونی ۴ جناح اقتصادی با تفکرهای مختلف دارد که نمی‌دانند چگونه با این جناح‌هایی که تفکری همسو ندارند می‌خواهند به اقتصاد مقاومتی برسند.

عباسی ادامه داد: اینکه هر دولتی که در نظام ما سر کار می‌آید موفق نمی‌شود به خاطر این است که پایه‌های فرهنگی جریان‌های سیاسی ما قوی نیستند و اگر فردا من هم سقوط کردم به خاطر همین موضوع است.

وی اضافه کرد: اگر پایه‌های فرهنگی جناح‌های سیاسی ما قوی بود نباید فتنه ۸۸ رخ می‌داد.

مدیر اندیشکده یقین اظهار داشت: ما باید از درون شروع کنیم و تحول در علوم انسانی را انجام دهیم که البته با مدیریت رهبری این کار آغاز شده است.

عباسی ادامه داد: آمریکا به هیچ کشوری امتیاز نمی‌دهد و از کشورها امتیاز می‌گیرد و آن چیزی که ما در فیلم‌ها از آمریکا می‌بینیم درست نیست.

وی در ادامه که با انتقاد از اینکه در رابطه با فساد اقتصادی کار فرهنگی‌ای انجام نداده است گفت: کره و ژاپنی‌ها در رابطه با فساد اقتصادی فیلم‌های زیادی ساخته‌اند ولی ما در این رابطه کاری نکرده‌ایم و با اینکه خود من چندین‌بار خواستم برای این موضوع فیلمنامه بدهم استقبال نشد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ما همچنان پروژه‌ای ناتمام است و تا مادامی که از قرآن فرهنگ اقتصادی تولید نشود انقلاب اسلامی کامل نشده است.

عباسی تصریح کرد: هنوز ما به این باور که ما می‌توانیم نرسیده‌ایم، برخلاف وزیر امور خارجه ما که در اواخر سال گذشته در رابطه با بحث دفاعی کشور صحبت کرد باید بگویم که مدل دفاعی ما در ۴ جنگ اخیر در دنیا موفق بوده است.

مدیر اندیشکده یقین ادامه داد: خیلی‌ها احساس می‌کنند سیاست‌های فوتبال را بلاتر پی‌ریزی می‌کند در حالی که این سیاست‌ها را کسینجر انجام می‌دهد.

عباسی خاطرنشان کرد: در دکترین مقابله با دشمن باید حکیم‌پروری را جایگزین دکترپروری کنیم.

وی ادامه داد: چه نیازی است که جوان ما اگر بخواهد سورنا را بشناسد باید فیلم ۳۰۰ را تماشا کند در حالی که مانند نقش سپهبد سورنا در شاهنامه فردوسی آمده است.

عباسی اظهار داشت: برخی از اساتید علوم انسانی در کشور چون تعصب ندارند لزومی بر تحول نمی‌بینند.

مدیر اندیشکده یقین در ادامه با اشاره به قطعنامه پارلمان اروپا تصریح کرد:امروز باید بدانیم که حقوق خدا بر زمین مانده است و باید در این راستا کاری انجام شود.

وی با بیان اینکه هر وقت نیاز ما بیشتر شود آسیب‌پذیری ما نیز بیشتر می‌شود افزود: هر وقت که ما نیاز بیشتری پیدا کنیم آن روز تحریم‌ها علیه ما بیشتر خواهد شد زیرا آسیب‌پذیری ما بیشتر می‌شود.

عباسی اضافه کرد: اسنودن گفته بود که آمریکایی‌ها از طریق فیس‌بوک جاسوسی می‌کنند اما وزیران و مسئولان ما در استفاده از فیس‌بوک و پیج باز کردن با هم رقابت می‌کنند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: یکی از بحران‌هایی که ما با آن روبه‌رو هستیم بحران ادب است. امام راحل در کتابی که نوشته‌اند به آن اشاره کرده‌اند.