استاد علی‌اکبر رائفی‌پور بعد از ظهر 16 بهمن 92 در همایش امواج خاکستری، بررسی نقش مخرب شبکه‌های ماهواره‌ای بر تحکیم بنیان خانواده در جمع بسیجیان نکایی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان اظهار داشت: جامعه امام زمانی(عج) نباید با درگیر شدن با برنامه‌های ماهواره از برنامه‌های فرهنگی و دینی و اجتماعی و مسائل زندگی خود غافل شود.

وی افزود: اگر قرار است کشوری با دارا بودن چهار شبکه ماهواره از دست برود و ریزش داشته باشد باید بریزد چرا که این جامعه لیاقت فرزند زهرا(س) و امام عصر(عج) را ندارد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: ماهواره با برجای گذاشتن عوامل مخربی در جامعه، پایه‌های زندگی اجتماعی را سست و مختل کرده است که تغییر فرهنگ سنتی به مدرن در جامعه ایرانی امروز، برگرفته از تاثیر عوامل مخرب ماهواره است.

به گفته استاد، جامعه ما اکنون در حال غربالگری است و جوانان ما دریافته‌اند که با این برنامه‌های بی‌اساس ماهواره، زندگی و آخرتشان بر باد رفته است و لذا جوانانی هستند که علی‌رغم هجمه‌های مختلف دشمنان و ماهواره و برنامه‌های مختلف به سمت دین رفته‌اند و خود نگهداری کرده‌اند.

وی ادامه داد: براساس یافته‌های محققان، با افزایش گیرنده‌های ماهواره‌ای در مناطق به کلی آداب و رسوم و عقاید و باورهای دینی و سیاسی منطقه تحت تاثیر این شبکه‌ها قرار می‌گیرد و فرزندان و افرادی که از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند کم‌کم به گرایش به ماهواره از برنامه‌های خودی غافل شده و به نوعی خود تبلیغ‌کننده ماهواره می‌شوند.

ایشان گفت: بسیاری از انحرافات در جامعه از کمبود محبت در خانواده‌ها است که به این مسئله در خانواده توجه نمی‌شود، که باید بدانیم دین اسلام دین ر‌أفت و مهربانی است و ائمه ما نیز همه مهربان و خوشرو و با محبت بوده‌اند و باید با الگو گرفتن از آنان جامعه اسلامی متدین با محبت بسازیم.

وی خاطرنشان کرد: زندگی و وجود همه ما برای رسیدن به سعادت و سلامت و ظهور امام زمان(عج) نیازمند غربالگری است و باید با تصفیه وجودی خودمان، غربالگری را از درون خود شروع کنیم.

این استاد دانشگاه گفت: برخی از بازی‌ها و فیلم‌های کودکان نیز طوری برنامه‎ریزی شده که براساس برنامه‌های دشمن باشد و همین برنامه‌ها در داخل کشور به زبان فارسی ترجمه می‌شود و در اختیار فرزندانمان قرار می‌گیرد و خانواده‌ها با عدم توجه به متن و تصاویر آن را در اختیار فرزندان قرار می‌دهند.

وی افزود: در این برهه از زمان و با دارا بودن ماهواره به‌عنوان شیطان باید با افزایش دین‌مداری خود را برای امام عصر خود آماده کنیم و برای خدا وقت بگذاریم.