علی‌اکبر رائفی پور تحلیلگر، محقق و پژوهشگر در گفتگو با زنان خبر بیان کرد: رابطه غرب و شرق، از دیرینه ای بسیار طولانی برخوردار بوده، سابقه آن به قرن‌های متمادی چالش‌های فکری و نظری بازمی گردد و دامنه این چالش‌ها چنان گسترده بود که به ایجاد رشته‌ها و گرایش‌هایی چون شرق شناسی یا استشراق در غرب، انجامیده است.

وی عنوان کرد: ما چندین سال است که توسط غربی‌ها در حال شناخته شدن هستیم و می بینیم که دانشمندانی هستند که مستشرق هستند و در حال حاضر ۲۵۷ مستشرق در دانشگاه‌های غرب مشغول بررسی هستند که آخرالزمان را تحلیل می‌کننددرحالی‌که ما یک مستغرب که هیچ یک دانشگاه نداریم که حتی امام حاضرمان، امام زمان عجل الله را بشناسیم.

رائفی پور تصریح کرد: این اشراف غرب بر مسائل دینی ما موجب شد که بفهمند از چه مسیری باید عبور و ورود در دین ما پیدا کنند البته قابل‌ذکر است این اشراف آنان کامل نیست اما قابل ذکر است که هر روز در حال بیشتر شدن است تا جایی که اکنون‌که غرب با ایجاد چنددستگی بین مسلمانان و به وجود آوردن گروهک‌های تکفیری ابتدا نفاق را ترویج می‌دهد و بعد گستاخانه به مقدسات توهین می‌کند.

این پژوهشگر اسلامی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها اساسنامه ای دارند به نام لیبر یعنی کتاب قانون که در سال ۱۹۰۴چاپ‌ شده که در این کتاب آمده من همچون قوشی (عقابی) هستم که با منقارم چشمان عیسی را درمیاورم و با پرهایم بر صورت محمد می‌زنم و این نشان دهنده این است که در آن زمان بحث توهین به مقدسات عموم ادیان الهی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این کتاب نشان می‌دهد صهیونیست‌ها توهین به مسیحیت را در غرب زودتر شروع کردند و الان با نگاهی به فیلم‌ها و رسانه غرب در می‌یابیم که اثری از مسیح نمانده و اعتقادات مردم سست و بی‌اساس شده و قبح این مسئله در غرب شکسته و آستان تحمل مسیحیت بالا رفته است، درحالی‌که مسلمانان هنوز دست از اعتقادات و دین خود نکشیده‌اند و صهیونیسم در صدد است با توهین به مقدسات اسلام تحمل مسلمین را بالابرده و بی‌تفاوتی به وجود بیاورد.

رائفی پور با تاکید بر این که استکبار طبق زمانبندی مشخص هتاکی و توهین به اسلام را فراگیر می کند گفت: برای توهین و نشانه گرفتن غیرت دینی مسلمانان در انتخاب زمان نیز دقت دارند و زمانی را انتخاب می‌کنند که درگیری زیاد است مانند درگیری‌های اقتصادی و یا جنگ‌های داخلی و خارجی درون بلاد اسلامی که همه این‌ها موجب می‌شود مسلمانان در قیدوبند دین و مذهب نباشند و در برابر این توهین‌ها صبور شده و به مشکلات و درگیری‌های خود برسند.

رائفی پور اظهار داشت: برای بی‌عزت کردن دینها معمولاً از هنر شروع می‌کنند مانند موسیقی، فیلم، رمان و ابزارهای رسانه ای. به طور مثال سلمان رشدی رمان می‌نویسد، برخی خواننده‌ها موسیقی می‌خوانند و غیره. که هرکدام این‌ها را در کنار هم قرار دهیم مانند یک پازل است که این روند برنامه‌ریزی‌شده و مدون را تکمیل می‌کند.

این محقق عنوان کرد: استکبار و صهیونیسم همواره در پی تخریب اسلام و از بین بردن عزت مسلمین بوده‌انددرحالی‌که نتیجه عکس داده و این موضوع برای آن‌ها بد و برای ما خوب می‌شود زیرا این اعمال قبیح موجب می‌شود غیرت دینی مسلمین به جوش آمده و همه باهمیک‌صدابرعلیه دشمن اتحدوا سر می‌دهند.

وی تصریح کرد: البته دشمن برعلیه این حرکت سوپاپ اطمینانی هم در پیش‌گرفته و بعد از چندی بین شیعه و سنی نفاق و چنددستگی ایجاد می‌کند تا حواس مسلمانان از اتحادی که به دست آورده بودند متفرق شود و دوباره در جایی دیگر و فرصتی مناسب به اعمال قبیح خود مانند آتش زدن قرآن و به انواع مختلف توهین به پیامبر عظیم الشان ما ادامه می‌دهند.

رائفی پور خاطرنشان کرد: خیز تازه غرب علیه اسلام به بهانه آزادی بیان آن هم پس از یک حادثه مشکوک در پاریس که مدتی است با «اسلام هراسی» و توهین‌های هدفمند به مقدسات اسلامی همراه شده، ساختگی بودن ماجرای حمله تروریستی در فرانسه را پررنگ‌تر کرده است.

تحلیلگر و محقق و استاد دانشگاه در پایان بیان کرد: ما باید بدانیم شیعه و سنی باهم برادرند و بیشتر از آن که با هم اختلافاتی داشته باشند اشتراکاتی دارند پس بر تمام مسلمین و کشورهای اسلامی واجب است یک‌صدا اجلاس ویژه تشکیل دهند منتظر چه هستند؟ دیگر چه چیزی می‌خواهد باقی بماند؟ پیامبر اسلام قلب مسلمین جهان است، دشمن قلب ما را نشانه گرفته، مسلمانی ما از آقا رسول‌الله است وقتی پیامبر به مسخره گرفته شود و کشورهای مسلمان بر علیه این شیاطین هم صدا نشوند دیگر چه امیدی برای آینده دین اسلام باقی خواهد ماند.


منبع: زنان خبر