استاد حسن عباسی در نشست خبری فیلم “لژیون” در سینما فلسطین گفتند: اول از همه باید هفته دفاع مقدس را تبریک بگویم و ربط این فیلم با دفاع مقدس را حتما توضیح خواهم داد چرا که امام فرمودند جنگ ما جنگ حق و باطل است و تمام شدنی نیست.

ایشان ادامه دادند: جنگ خودش را فقط در خاکریز نشان نمی‌دهد بلکه جنگ کفر و ایمان ممکن است در همه ابعاد زندگی ما وجود داشته باشد.

استاد عباسی گفتند: هدف پنتاگون و استراتژی آنها تسخیر قلب‌هاست نه تسخیر خرمشهر و آبادان. رزمندگان این جنگ سینماگران و تصویرپردازان هستند.

ایشان افزودند: فیلم، عکس، صدا و تصویر سازوکار این نوع سینما و جنگ است و وظیفه آن ایجاد شک در سازوکار یقین شما می‌باشد.

ایشان ادامه دادند: مواجهه با ایمان در  دوره جنگ سرد در آن سوی تفکر مدرن قرار داشت اما الان آرایش کفر و ایمان تغییر کرده است.

استاد عباسی گفتند: در آثار ایمان ستیز، زدن تهمت به ملائکه و اصالت دادن به شیطان مدنظر است. برای مثال در فیلم کنستانتین جبرئیل در مواجهه با لوسیفر شکست می‌خورد.



ایشان اظهار داشتند: مسیحیت می‌گوید چون انسان خوب و بد دارد فرشتگان هم همین طور هستند و از نظر غرب چیزی به نام جن وجود ندارد و خیر و شر و یا همان لوسیفر و مکائیل انحرافاتی ممکن است در آنها وجود داشته باشد.

ایشان تأکید کردند: امتیاز اسلام این است که جن، انس و ملائکه را جدا از یکدیگر می‌داند که کارشان فقط عبادت خداوند است اما برخی اختیاری و برخی اجباری.

کارشناس مسائل استراتژیک توضیح دادند: تفکر داروین منکر همه اینهاست و در این نوع نگاه‌ها و این فیلم‌ها نگاه توراتی یا نگاه یهودی تقریبا وجود دارد.

ایشان افزودند: در این فیلم و فیلمهای مثل آن خدا مرده است و در سریال قلمور که الان در امریکا در حال پخش است همین طور می‌باشد.



ایشان ادامه دادند: بچه‌های ما اولین چیزی که از این تصاویر دریافت می‌کنند این است که فکر می‌کنند یک خلأ قدرتی در جهان وجود دارد و جبرئیل، میکائیل، لوسیفر یا همان شیطان بر سر این قدرت دعوا دارند و زمانی این اتفاقات می‌افتد که خدا وجود نداشته باشد.

استاد عباسی ادامه دادند: اکنون دعوای جبرائیل و مکائیل با لوسیفر تبدیل به جنگ میان میکائیل و جبرائیل شده است.

وی با توجه به فرق اسلام و ایمان گفت: متأسفانه اکثر ایرانی‌ها یعنی از هر هزار نفر بیش از ۹۰۰ نفر ما نمی‌دانیم فرق اسلام و ایمان چیست و ما یک جامعه اسلامی‌هستیم نه ایمانی چون مردم فرق اینها را نمی‌دانند غربی‌ها از این ظرفیت‌ها به نفع خودشان استفاده می‌کنند.

ایشان ادامه دادند: بنده در بیش از ۳۵ شورای مدیریتی کشور حضور داشتم و از اغلب آنان پرسیدم فرق اسلام و ایمان چیست حتی یک نفر جواب درست به این مسئله نداد.

استاد عباسی اظهار داشتند: ایمان به خدا ایمان به عالم غیب و ملائکه ایمان به کتاب ایمان به انبیاء ایمان به آخرت و آیه‌ها و نشانه‌های خدا جزو ایمان است و اگر کسی چنین نگاهی داشته باشد مومن نامیده می‌شود و مفسرینی همچون علامه طباطبایی می‌گویند اگر یکی از اینها نباشد بقیه چیزها از ما قبول نمی‌شود.



ایشان افزودند: دعوای علم و هنر با خدا این است که خدا را نمی‌شود در زیر تلسکوپ پیداکرد.

ایشان افزودند: اصل امروز اصل ایمان است و همه متفکران دنیا می‌گویند دوره لیبرالیست به پایان رسیده و اقتصاد جهان به مرز فروپاشی رسیده است. ریچارد واتسن می‌گوید اسلام آخرین اداره کننده جهان است و برای تخریب این تفکر باید مبارزه کرد.

استاد عباسی ادامه دادند: آنها اولین کاری که می‌کنند این است که باید خدا را از بین ببرند نیچه و داروین این کار را کردند. دعوای امروز بین خلقت گراها و عالم گراها است که خلقت گراها می‌گویند یک طرح برای اداره جهان وجود دارد اما داروین می‌گوید جهان خود به خود به وجود آمده.

ایشان ادامه دادند: شما در غرب کسی را پیدا نمی‌کنید که روحیه شهادت طلبی داشته باشد و حتی بتواند شهادت پرور تربیت کند و برای انحراف این تفکر از القاعده و داعش استفاده می‌کنند در حقیقت اسم القاعده را عوض کردند به جایش داعش گذاشتند که وظیفه تخریب ایمان را دارد.

ایشان در خصوص این فرع این تحقیق‌ها گفتند: فرمول این کار این است که اگر جبرئیل را بزنیم خود به خود بقیه ایمان سست می‌شود چرا که جبرئیل پیام آور الهی بوده همین فرشته بود که کتاب آورده و وحی را به پیامبران می‌رسانده و ایمان به آخرت هم از دل کتاب انبیاء بیرون آمده. پس مجرای اصلی آن جبرائیل است.



استاد عباسی ادامه دادند: معصیت باعث شده که سدهای کشور ما خشک شود و اگر ما به قرآن اعتقاد داریم باید این چیزها را قبول کنیم و اگر قرار بود هواشناسی و پلیس آب جواب می‌داد امریکا امروز دچار خشکسالی شدید نمی‌شد و باید بگویم بحران ایمان ما را فراگرفته و مصادیق ایمان را نمی‌دانیم.

ایشان خطاب به برخی از کسانی که شیفته غرب هستند گفتند: توپ و تانک ما را پیروز نکرد بلکه ایمان جوانان ما باعث شد ما پیروز شویم و در زمان هیچ پیامبری مردم مانند الان اشتیاق به دین نداشتند پس غرب باید جوهره دین و ایمان را نابود کند.

استاد عباسی با اشاره به آیه‌های ۹۷ و ۹۸ سوره بقره گفتند: دعوای ما دعوای هزار و ۴۰۰ سال پیش است عده ای یهودی در فدک خدمت پیامبر آمدند و گفتند می‌خواهیم اسلام بیاوریم اما شرط داریم و شرطش این است که بدانیم شما را چه کسی آورده است و تا پیامبر گفت جبرائیل آنها گفتند اگر مکائیل باشد ما قبول می‌کردیم.

ایشان افزودند: نگاه یهود به فرشتگان مخرب و خطرناک است چرا که آنها اعتقاد دارند جبرائیل باعث بیرون انداختن شیطان از بهشت شده است.

ایشان گفتند:  ژانر سینمای الحادی خدامردگی دعوای فرشتگان برای قدرت و تخریب موعود است و در همه این فیلم‌ها فرشتگان نادم و پشیمان هستند.

استاد عباسی اظهار داشتند: طی ۲۰ سال با بررسی ۲۲ هزار قسمت از فیلم و سریال‌های غربی ده نقطه مشترک از آنها بیرون آوردیم که یکی از آنها القاء زنازادگی به موعود است و در لژیون می‌بینیم کودکی که از آن زن بدکاره به دنیا آمده و قرار است منجی باشد پدرش معلوم نیست که این فرایند بسیار خطرناکی است.

استاد عباسی ادامه دادند: این جشنواره از برکت خون شهدا پربار شده و نصحیت من به نسل جوان این است که پایه‌های فکری و سواد رسانه ای خود را افزایش دهند.

ایشان گفتند: جنبش شیطان گرایی نمی‌تواند مقابل جنش ایران بایستد و جنود شیطان می‌داند که فیلم فاخر اگر به وجود بیاید و از حالت آپارتمانی خارج شود حرف‌های زیادی برعلیه آنها دارد.

ایشان افزودند: چند سال پیش رهبری فرمودند فیلم‌های فاخر در مورد پیامبران بسازید و هر سال در همین تلویزیون ما و سینما هفت تا می‌توانستند این کلمه را به سخره گرفتند.

استاد عباسی در پایان اظهار داشتند: غرب با ۲۷ هزار کلاهک هسته ای در سوریه فلسطین و جاهای دیگر شکست خورده است و ما همان طور که از انبیاء و اولیاء و ائمه اطهار دفاع می‌کنیم مدافع ملائکه نیز هستیم و این جزء تفکرات بنیانی شیعه است.