علی اکبر رائفی پور سه شنبه شب 14 اسفند 1392 در همایش نقش رسانه های مدرن در سبک زندگی، گفت: مهمترین نگرانی من همیشه این بوده که اگر در کشور مباحث سیاسی و امنیتی بیش از اندازه مورد توجه قرار گیرد در آن موقع است که کسی به فکر فرهنگ نیست.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مدیریت در رسانه به معنی برنامه ریزی برای عقل دیگران است، یادآور شد: یک سری از فرمول ها در ذهن و مغز همگان یکسان است که تولیدکنندگان برنامه های تلویزیونی به این نکته ها به طور کامل اشراف دارند.

این تحلیلگر مسائل اجتماعی افزود: امروز دشمنان با مدیریت کردن رسانه های مدرن به عقل و ذهن نفوذ می کنند.

رائفی پور یادآور شد: طی یک آمار حدود ۱۵ تا ۲۰ سال از عمر ۶۰ ساله صرف نگاه کردن به تلویزیون می شود در حالیکه امروز و در دنیای مدرن شبکه های مختلف ایجاد شده و بر روی ذهن و عقل ها کار می کنند.

وی تصریح کرد: امروز بر روی سایت های اینترنتی مباحث مختلفی قابل دیدن است که بر زندگی و نوع نگاه های افراد تاثیر گذار است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: از طرفی دیگر باید به این موضوع توجه داشت که اگر قرار است که افراد را از نگاه کردن و یا فکر کردن به موضوعی منع کرد به جای آن چه چیزی را در اختیار آنها قرار داده ایم.

رائفی پور تصریح کرد: دشمنان به آرامی هر آنچه را که بخواهند با استفاده از شبکه های مجازی و تولیدات سینمایی خود انجام می دهند و در مقابل اگر قرار باشد ما از مردم بخواهیم به این شبکه ها نگاه نکنند باید تولیداتی مناسب را برای آنها داشته باشیم.

وی ادامه داد: به طور مثال باید به وضعیت پوشاک اشاره کرد که اگر امروز بانوان به دنبال یک مانتو مناسب باشد باید ساعت ها بازار را بگردند در حالیکه اگر قرار باشد از نوع لباس پوشیدن جوانان ایراد گرفت باید لباس مناسب را به آنها ارایه کنیم.

تحلیلگر مباحث اجتماعی با بیان اینکه الگو سازی ذهنی از مهمترین کارهای رسانه ها است، گفت: با سریال ها و فیلم های خود الگوهای جدید و نوع زندگی متفاوت را به ما دیکته می کنند.