استاد رائفی پور کارشناس مسائل مذهبی درباره امام زمان شناسی و مباحث پیرامون آن اظهار داشت: ادعای اینکه بتوان امام زمان را شناخت و عباس زمان بود برای بسیار سنگین است.


علی اکبر رائفی پور کارشناس مسائل مذهبی درباره امام زمان شناسی و مباحث پیرامون آن اظهار داشت: ادعای اینکه بتوان امام زمان را شناخت و عباس زمان بود برای بسیار سنگین است.

وی ادامه داد: در زیارت نامه حضرت ابوالفضل(ع) آمده است که لعنت خدا بر کسی که تو را نشناخت یعنی حق عباس(ع) را نشناسد. این تعبیر در بجز حضرت مسلم بن عقیل(ع) برای هیچ یک از امام زادگان دیگر به کار برده نشده است.

رائفی پور با اشاره به ویژگی های حضرت عباس(ع) بیان داشت: اولین ویژگی ایشان ادب اوست به شکلی که یک بار هم حضرت امام حسین(ع) را برادر خطاب نمی کند زیرا او امام زمان اوست، آیا ما در زندگی شخصی خود احترام را برای امام زمان(عج) قائل هستیم؟

وی ادامه داد: در مورد حضرت مسلم بن عقیل نیز عبارت لعنت خدا بر کسی که او را نشناخت در زیارت نامه ایشان به کار برده شده است. این به خاطر این است که مسلم نایب امام زمان خود بوده است. پذیرش جایگاه والای ائمه و بزرگان دین بسیار مهم است،‌ برخی این موضوع مهم را درک نکرده اند مانند زمانی که حضرت علی از طرف خدا توسط رسول اکرم در غدیر خم به ولایت برگزیده شد که برخی از شیوخ آن را نپذیرفته اند و با آن مخالفت کردند.

این کارشناس مذهبی دیگر دیگر ویژگی حضرت عباس(ع) را ناصح بودن آن بزرگوار دانست و گفت: ناصح یعنی به دنبال حق بودن و یکی از حق ها پیروی از امام حسین(ع) است زیرا تمام کردار و رفتار امام معصوم خیر است. کسی تا امام زمان(عج) و سیره ایشان را نشناسد نمی تواند ادعای پیروی از مهدویت را داشته باشد. سیره ائمه اطهار(ع) مبنی بر جذب حداکثری بود و با رفتار و کردارشان اسلام را گسترش می دادند.

رائفی پور گفت: سومین ویژگی حضرت عباس(ع) این بود که خواسته های امام را بر خواسته های خود مقدم می دانست و خواستی به جز خواست امام حسین(ع) نداشت. عده ای زمان حرکت امام حسین(ع) به سمت کربلا شروع به نصیحت ایشان کردند که به کوفه نرو زیرا تو را شهید می کنند اما حضرت ابوالفضل(ع) بدون هیچ گونه سوال و حرفی آماده اجرای فرمان امام(ع) بود زیرا او مطیع امام حسین(ع) بود.

وی در پایان گفت:‌ مطیع بودن حضرت عباس(ع) باعث شد زمانی که دستانش قطع می شد همچنان به مسیر خودش به سمت خیمه ها ادامه دهد ولی زمانی که تیر به مشک خورد زیرا نتوانسته بود فرمان امام را اجرا کند به سمت خیمه ها حرکت نکرد و از این امر ناراحت بود. حضرت عباس(ع) چنان در امام زمان خویش غرق شده بود که هیچ چیزی به جز امام و خواسته های او نمی دید و نمی خواست.



منبع: پایگاه مهدوی پیراوان موعود